سفر به کیش | تور کیش و مناطق دیدنی جزیره

سفر به کیش | تور کیش و مناطق دیدنی جزیره

در این وبلاگ اطلاعات کاملی دربارۀ سفر به کیش و گردش در مناطق دیدنی آن ، همینطور هتل های کیش و تورهای لحظه آخری کیش را در اختیار شما قرار خواهیم داد
سفر به کیش | تور کیش و مناطق دیدنی جزیره

سفر به کیش | تور کیش و مناطق دیدنی جزیره

در این وبلاگ اطلاعات کاملی دربارۀ سفر به کیش و گردش در مناطق دیدنی آن ، همینطور هتل های کیش و تورهای لحظه آخری کیش را در اختیار شما قرار خواهیم داد

جاذبه های گردشگری جزیرۀ کیش

در این مطلب شما را با تعدادی از دیدنی های کیش آشنا می‌کنیم ؛ شما را برای اجارۀ جت اسکی راهنمایی کرده و به شما می گوییم که کجا غواصی کنید.


تعدادی از جاذبه های گردشگری جزیرۀ کیش :


سواحل کیش


ساحل و دریا همیشه یکی از جاذبه های گردشگری در تمام دنیا بوده است و سواحل کیش نیز دارای خصوصیاتی بیشتر از یک ساحل معمولی هستند. سواحلی مرجانی با رنگ نقره ای که زیر آفتاب درخشنده میشوند و همچنین اب زلال خلیج فارس همه از جمله زیبایی های کیش هستند. کیش شاید اندازه ای بسیار کوچک داشته باشد اما بخش زیادی از ساحل آن قابل استفاده است. ماهی های بسیاری از تزئینی و کوچک تا خوراکی و ماهی های بزرک در آب های این منطقه پیدا می شود


  


کیش به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین ساحل هاست و در دنیا کمتر ساحلی را می توان یافت که به وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند..

ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل کیش، استثنایی‌ترین ویژگی این جزیره به شمار می‌روند. ماهی‌های تزیینی و بسیار زیبا که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند، از جاذبه‌های استثنایی کیش به حساب می‌آیند و می‌تواند مسافران را ساعت‌ها سرگرم کنند. در عین حال مرغوب‌ترین ماهی‌های خوراکی کشور نیز در همین سواحل توسط شرکت صید کیش و بومیان ماهیگیر صید می شود. علاقمندان به ماهیگیری می توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره به صید بپردازند.



نمایشگاه خزندگان


در این نمایشگاه بیش از 100 گونه خزنده از خانواده های مختلف و مارها به نمایش گذاشته شده است. مارهای عظیم بوآ، پیتونآفریقا و سوسمارهای ماداگاسکار از جمله حیواناتی هستند که می توان در این نمایشگاه دید. بازدید از این نمایشگاه برای آن افرادی که علاقه خاصی به حیوانات دارند حتما توصیه می شود.



 ورزش های دریایی


یکی از جاذبه های کیش انواع ورزش ها و تفریحات آبی است که می توان در آن انجام داد. آب های آرام این امکان را می دهد تا بسیاری از ورزش ها از جت اسکی تا غواصی در آن انجام شود. افرادی که دوست دارند کمی دریاهارا در اختیار خودشان بگیرند باید این ورزش ها را امتحان کنند چرا که تجربه آن در نقاط دیگر امکان پذیر نیست. البته این نکته را نیز باید بگوییم که ورزش های دریایی کیش کمی از باقی تفریحات آن گران تر است.

پاراسل و تیوب سواری در جزیره کیش


یکی از تفریحات لذتبخش برای گردشگران و به ویژه جوانان چتربازی بر فراز دریا یا همان پاراسل در آسمان جزیره کیش است.


شما سوار بر چتر پاراسل شده و به وسیله ی یک قایق با سرعت کشیده می شوید تا ارتفاع بگیرید. دیدن نمای زیبایی از جزیره کیش ، او از تفریحات هیجان انگیز دیگر شاتل، بانانا و یا خفاش سواری یا همان تیوب سواری بر روی آب است. تیوبهای بادی بوسیله یه قایق تندرو کشیده می شوند و شما اوج هیجان و لذت را تجربه خواهید کرد. ج هیجان و حس آرامشی بی نظیر را در آسمان آبی و روی آب های زلال و زیبای خلیج فارس تجربه خواهید کرد.

از تفریحات هیجان انگیز دیگر شاتل، بانانا و یا خفاش سواری یا همان تیوب سواری بر روی آب است. تیوبهای بادی بوسیله یه قایق تندرو کشیده می شوند و شما اوج هیجان و لذت را تجربه خواهید کرد.مجتمع تفریحات دریایی

مجتمع ورزش های دریایی کیش بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مجموعه تفریحات و ورزشهای دریایی کشور بوده و تنها مرکز ورزش دریایی هوشمند در کشور می باشد.

این مجموعه زیبا با ساحل ماسه‌ای بسیار تمیز و شیب مناسب، در مرکز سواحل تفریحی قسمت شرقی کیش که از نواحی پرتردد و مجاور هتل‌ها و بازارهای کیش است واقع شده و از این لحاظ امکان دستیابی به وسایل و امکانات ورزشی دریایی برای گردشگران راحت‌تر است. این مجموعه با آخرین فناوری و استانداردهای روز دنیا طراحی شده و در تمام طول سال قابل استفاده است.

در قسمت ساحلی نیز 8 دوش صحرایی برای نمک زدایی شناگران از آب دریا ساخته شده و برای 800 نفر رختکن با استفاده از قفل الکترونیکی تعبیه شده است که توسط سیستم کنترل هوشمند شبکه اداره می شود و مراجعین بدون نیاز به حمل پول در ساحل با استفاده از مچ بندهای الکترونیکی تمام نیازهای خود را به منظور خرید و باز و بسته کردن قفل و فعالیت های دیگر برطرف خواهند کرد.



جت اسکی در جزیره کیش


اجاره جت اسکی در کیش


با مراجعه به یکی از کلوپهای غواصی و دریایی جزیره کیش میتوانید از جت اسکی استفاده نمایید و ساعات لذت بخشی را با این وسیله تجربه کنید.



شرایط استفاده از جت اسکی


1- به هر خانواده یا گروه بیش از یک دستگاه جت اسکی واگذار نمی شود.

2- افراد سنگین وزن بایستی به تنهایی جت سواری کنند.

3- مطالعه دقیق و تکمیل فرم قرارداد اجاره جت اسکی ارائه شده از طرف کلوب.

4- توجه خاص به آموزش های مربی جت اسکی و انجام و رعایت کامل آموزش های داده شده.

5- جت اسکی را فقط در محدوده و سرعت های مشخص شده توسط کلوپ هدایت نمایید و از وارد شدن به محدوده دیگر کلوپ ها و شناورها جدا خودداری نمایید.

6- عدم اجرا هرگونه مانور آکروباتیک و خطرناک از جمله دور درجا زدن.



کیبل اسکی در کیش


بزرگترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش قرار دارد. کیبل اسکی کیش به طول 860 متر و عرض 160 متر با پنج برج در آب های نیلگون خلیج فارس نصب شده و با سرعت 28 تا 62 کیلومتر در ساعت، امکان سرویس دهی به 12 نفر را به طور همزمان دارد.

این مجموعه شامل دفتر رزرواسیون، امکانات کامل رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص کیبل اسکی، رستوران و کافی شاپ می باشد.




غواصی در آبهای جزیره کیش


جزیره کیش از نظر محیط زیست طبیعی، یکی از بکرترین مناطق خلیج فارس بوده و بجرات می‌توان گفت که ریف‌های مرجانی شرق جزیره کیش از غنی ترین و زیبا ترین مناطق و مساعد ترین سایت‌های غواصی در کشورمان را در برگرفته است. پوشش مرجانی این جزیره در سواحل شرقی آن واقع گردیده که هرساله مورد بازدید بسیاری از علاقه مندان غواصی قرار می‌گیرد. غواصی در کیش در تمامی طول سال امکانپذیر بوده و سایت‌های کم عمق این جزیره برای غواصی تمامی افراد و حتی اشخاص مبتدی بسیار مناسب است. همچنین وجود مراکز آموزشی و تفریحی غواصی درکیش این جزیره را تبدیل به قطب غواصی کشور نموده است .




پلاژ آقایان


سواحل کیش برخلاف بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه خاکستری پوشیده شده است، پوشش مرجانی دارد. رنگ نقره فام مرجان ها در پرتو آفتاب از درخشندگی خیره‌کننده ای برخوردار است. آب دریا در سواحل کیش شفاف و زلال و کف آن تا عمق چند متری به راحتی قابل رویت است. در این سواحل پلاژهایی ویژه بانوان و آقایان و یا خانواده ها ساخته شده است و مکان مناسبی برای اسکان موقت گردشگران و ساکنان کیش است.

اگرچه برای آقایان شنا در اغلب سواحل جزیره آزاد است، اما به دلیل وجود امکانات مناسب برای شنا در باشگاه دریایی، استقبال از این مکان بیشتر است. پلاژ آقایان در شمال شرقی جزیره قرار دارد و دسترسی به این مرکز با وسیله نقلیه عمومی هم امکان‌پذیر است. آموزش شنا در این پلاژ هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی انجام می‌شود و نجات غریق‌ها در تمام وقت اداری حضور دارند. دوش های آب شیرین و بوفه از خدمات این مرکز هستند.




پلاژ بانوان


سواحل کیش برخلاف بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه خاکستری پوشیده شده است، پوشش مرجانی دارد. رنگ نقره فام مرجان ها در پرتو آفتاب از درخشندگی خیره‌کننده ای برخوردار است. آب دریا در سواحل کیش شفاف و زلال و کف آن تا عمق چند متری به راحتی قابل رویت است. در این سواحل پلاژهایی ویژه بانوان و آقایان و یا خانواده ها ساخته شده است و مکان مناسبی برای اسکان موقت گردشگران و ساکنان کیش است.

 پلاژ بانوان در سواحل شمالی جزیره احداث شده است. این پلاژ علاوه بر امکاناتی چون دوش آب شیرین، سایه‌بان و نورپردازی مناسب، سالن بدن سازی هم دارد و زیرنظر مربیان اداره می‌شود. علاوه بر آن مربیان شنا و نجات غریق ایمنی خاطر استفاده کنندگان از پلاژ را فراهم کرده است. پلاژ بانوان کیش به علت موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان و داشتن امکانات لازم، با استقبال زیادی روبه‌رو است.




پارک ساحلی مرجان


پارک ساحلی مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین مراکز دیدنی کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. بسیاری از مسافران و ساکنین جزیره اوقات تفریحی خود را در کنار این پارک گذرانده و از مناظر زیبای ساحلی کیش لذت می برند.

آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت مناسبی را برای شما بوجود می آورد که فارغ از هیاهوی بازار به دیدار دریا و چشم انداز های زیبای طبیعت اطراف بروید و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن کنید و عکسهای به یاد ماندنی بگیرید.علاوه بر این تماشای طلوع آفتاب از این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی است.




پارک تفریحی ساحلی میر مهنا :


پارک تفریحی ساحلی میرمهنا در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره کیش دیدنی است. اسکله تفریحی میرمهنا نیز در این پارک واقع است. این پارک بزرگ عمومی از مسجد خاتم الانبیاءتا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد و تنها اسکله ماهیگیری میرمهنا در میان نوار ساحلی سبب شده تا پارک به دو بخش مجازی فاز یک (از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری) و فاز دو ( بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک) تقسیم شود.

در فاز یک پارک به مساحت حدود 41 هزار متر مربع با مسیرهای پیاده رو، آلاچیق ها و محل های پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران است و از ویژگی های فاز یک پارک آن است که جنب مسجد خاتم الانبیا، نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب مسیر دوچرخه، چند بوفه و چایخانه قرار دارد. همچنین بیشتر اوقات در انتهای فاز یک پارک در کنار اسکله ماهیگیری می توان از تماشای لاک پشت های آزاد لذت برد.

گردشگران و ساکنان می توانند بر روی اسکله تفریحی میرمهنا و در زمان های مجاز ماهی گیری کنند. ولی شنا کردن در محدوده پارک ممنوع است . فاز دو به مساحت حدود 50 هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازی آن به اتمام رسیده است. دو زمین بازی کودکان نیز در فاز دو ساخته خواهد شد. ویژگی فاز دوی پارک آن است که جنب مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان کیش قرار دارد.




اسکله تفریحی


اسکله تفریحی مجموعه‌ای است که امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق های ماهیگیری، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های کف شیشه‌ای که گردشکران از آن برای تماشای دنیای شگفت انگیز آبزیان زیبای خلیج فارس استفاده می کنند.

مجموعه اسکله تفریحی که در مجاورت چند مجموعه تفریحی دیگر قرار گرفته است بسیار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار می گیرد.

یکی دیگر از پارک های ساحلی جزیره کیش پارک سیمرغ می باشد. پارک ساحلی سیمرغ در ضلع جنوب شرقی جزیره، در امتداد ساحل و در همجواری هتل ماریناپارک، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم کیش قرار دارد .




پارک ساحلی سیمرغ کیش


این پارک در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری در زمینی به مساحت تقریبی 15 هزار متر مربع و بطول 300 متر در امتداد ساحل ماسه ایی با کیفیتی منحصر به فرد و با چشم اندازی بی نظیر احداث شده است.

در پارک ساحلی سیمرغ فضاهایی جهت بازی کودکان مانند پارک لوله، فضاهای ورزشی شامل زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیرهای پیاده روی در امتداد پارک و پیاده روهای داخلی، آبنما، ایستگاه دوچرخه، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگهای طولی اجرا شده است.

این پارک مکانی مناسب برای کیشوندان و گردشگران جهت گذراندن اوقات، لذت بردن و بهره مندی از آرامش ساحل خلیج فارس است .




پارک شهر کیش


پارک شهر کیش فضای مفرحی برای پر کردن اوقات فراغت کیشوندان و گردشگران می باشد. در این پارک علاوه بر فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، فضای ورزش و تندرستی، پیست دوچرخه و اسکیت، آب نمای و میدان گل، فضاسازی مناسبی برای استفاده معلولان نیز صورت گرفته است.

45 درصد مساحت این پارک فضای سبز است و از گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش و مبلمان شهری شکیل و زیبا استفاده شده و دیواره های کناری پارک نیز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش مزین شده است. همچنین آلاچیق هایی برای استراحت و اسکان خانواده ها در آن تعبیه شده تا در مدت حضور و گردشگری در پارک از فضاهای ایجاد شده بهترین استفاده را ببرند.

دریاچه مصنوعی ایجاد شده در پارک شهر کیش اولین دریاچه بزرگ کیش است که در آن 20 تا 30 قایق پدالو به آب انداخته شده تا خانواده ها در فضایی آرام به تفریح بپردازند.

برخی فضاهای این پارک از جمله محوطه بازی کودکان طوری طراحی شده که تا فصل تابستان مسقف شده و قابلیت استفاده را خواهد داشت و مردم می توانند از این فضاها در ایام گرم سال استفاده بهینه داشته باشند.

ایجاد پارکینگ در فضایی به مساحت یک هکتار و شهربازی مدرن در فضایی به مساحت پنج هکتار از دیگر برنامه هایی سازمان منطقه آزاد برای توسعه پارک شهر و ایجاد فضایی مفرح برای پر کردن اوقات فراغت مردم جزیره است.



منبع : دیاکو